Jakie znaczenie ma dla Ciebie kultura korporacyjna B. Braun?
Kiedy w styczniu 2022 roku zaczynałam nową pracę, byłam zaskoczona tym, jak entuzjastycznie zostałam przyjęta przez mój zespół i jak wielki szacunek mi okazano — jako młoda kobieta nie oczekiwałam, że zostanę uznana za liderkę, ani w Brazylii, ani w innych krajach. To pokazalo mi, jak wyjątkowa jest kultura korporacyjna B. Braun.
W jaki sposób można wdrożyć procesy transformacji w codziennej pracy?
Jako kierownik projektu nie tylko muszę wdrożyć strategię B. Braun—the next decade, ale także muszę być w stanie zainspirować mój zespół do przejścia przez ten proces zmiany. Na szczęście wszyscy pracowaliśmy razem, zanim dostałam awans i mamy do siebie głębokie zaufanie. Jest to szczególnie ważne, ponieważ chcę, aby wszyscy moi pracownicy mieli odwagę dzielić się ze mną swoimi pomysłami w dowolnym momencie; Chcę, żeby wiedzieli, że ich słucham, nawet gdy wskaźniki KPI są zadowalające i na pierwszy rzut oka nie ma potrzeby wprowadzania żadnych zmian.
Jaki wkład chciałabyś wnieść w strategię B. Braun - the next decade?
Przywiązuję dużą wagę do świętowania sukcesów w odpowiedni sposób, aby zmotywować mój zespół. Na przykład, gdy jeden ze szpitali naszego klienta ma nagły przypadek i jesteśmy pod presją dostarczenia protez lub produktów anestezjologicznych w jak najkrótszym czasie, wszyscy świętujemy razem, gdy dowiadujemy się, że wszystko się udało, a operacja zakończyła się pozytywnie. Chcę, aby moi pracownicy wiedzieli, że ich praca oraz oni sami są czegoś warci; ratują ludzkie życie i aby móc to gwarantować każdego dnia pod dużą presją, musisz czuć się przede wszystkim doceniony. Obejmuje to również zapewnienie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym, aby móc naładować baterie przed kolejnym wyzwaniem.
W jakich obszarach zmiana jest najbardziej widoczna?
Otwarcie dwóch nowych magazynów było kamieniem milowym dla B. Braun Brazylia, znacznie skracającym trasy dostaw do niektórych szpitali. W tym kraju produkty B. Braun muszą czasami pokonać setki kilometrów, zanim dotrą do pacjenta — zaopatrujemy nawet szpital w Manaus w Amazonii. Uważam, że fakt, że jesteśmy teraz bardziej zdecentralizowani, jest kluczowy. Nasza usługa dostawcza musi sprostać wysokiej jakości naszych produktów. W końcu stawką jest ludzkie życie.