You have successfully logged out.

B. Braun Polska

Pozyskiwanie nowych talentów

Jakub Szulc jest kierownikiem SSC IT EMEA w Polsce, nadzorującym wiele naszych codziennych procesów i koordynującym działania mające na celu maksymalizację wydajności w IT Shared Service Center. Swoją karierę zawodową rozpoczął w B. Braun w 2008 roku w dziale controllingu, ale po czterech latach przeniósł się do działu IT, ponieważ zawsze był to jego preferowany obszar. Najważniejszą dla niego rzeczą jest rodzina, która daje mu dużo pozytywnej energii oraz poczucie równowagi między pracą i życiem prywatnym.

Co zmieniło się w Twojej pracy od czasu wprowadzenia strategii B. Braun - the next decade?

Digitalizacja odgrywa kluczową rolę w przyszłości B. Braun. Zarówno w produkcji, jak i logistyce procesy muszą zostać usprawnione, uproszczone i przyspieszone. Może to zadziałać tylko wtedy, gdy niezbędna infrastruktura technologiczna — znormalizowana i zharmonizowana — jest na miejscu i działa sprawnie. Pod tym względem my w Shared Service Center (SSC) jesteśmy na czele transformacji.

 

Jaki wkład chciałbyś wnieść we wspomnianą strategię B. Braun?

Im więcej formularzy zostanie zastąpionych systemami cyfrowymi, im więcej sztucznej inteligencji, eksploracji danych i robotyki będzie wykorzystywanych w B. Braun, tym więcej specjalistów IT będzie potrzebnych, aby sprostać wymaganiom codziennej działalności. Naszym celem i wspólnym zobowiązaniem jest zaprzestanie zlecania tego rodzaju usług zewnętrznym partnerom. Mój wkład w strategię B. Braun - the next decade polega zatem przede wszystkim na przyciąganiu nowych talentów do firmy, albo poprzez nowych pracowników, albo poprzez rozwój naszych pracowników. 

 

Jakie zmiany uważasz za łatwe?

Ciekawą rzeczą w pracy w Centrum Usług Wspólnych jest to, że każdy dzień pracy jest inny i całkowicie nieprzewidywalny, z dużym doświadczeniem międzykulturowym. Miałem szczęście znaleźć wspaniałych współpracowników, z którymi stworzyliśmy wspaniały zespół, oddany pomaganiu w kwestiach IT wpracownikom B. Braun w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Kiedy pracujemy w weekendy lub na dyżurze, jesteśmy nawet odpowiedzialni za wszystkie kraje, w których B. Braun ma oddział.

 

Które z nich były dla Ciebie trudne?

Kiedy w 2018 roku przeniosłem się do Shared Service Center, na początku trudno mi było przyjąć globalną perspektywę, ponieważ byłem przyzwyczajony do skupiania się na IT w Polsce; musiałem więc zmienić swoje nastawienie i myślę, że wielu pracowników czuje to samo. Dlatego prawdopodobnie minie trochę czasu, zanim naprawdę rozwiniemy się w globalną firmę, ale im bardziej zharmonizowane rozwiązania lub infrastruktura będą wykorzystywane i im więcej doświadczenia wymienimy z naszymi międzynarodowymi współpracownikami, tym efektywniej B. Braun będzie w stanie pracować w przyszłości.

 

Jakie znaczenie ma dla Ciebie kultura korporacyjna B. Braun?

Naprawdę doceniam fakt, że firma B. Braun ceni sobie różnorodność. Wartością dodaną są różne perspektywy, doświadczenia i pochodzenie. Tworzymy kulturę, w której wszyscy pracownicy mogą być sobą. Równie ważne jest dla mnie, aby nasza praca przyczyniała się do poprawy ochrony zdrowia. To właśnie mówię nowym pracownikom podczas procesu wdrażania: Niezależnie od tego, czy tworzysz fakturę, programujesz nowy system, pracujesz w dziale sprzedaży czy logistyki, ostatecznym celem jest pomoc w ratowaniu życia poprzez dostarczanie najlepszych produktów medycznych.

Twój czas, by do nas dołączyć

W kryzysie potrzebujemy ludzi, którzy podejmują działania i biorą na siebie odpowiedzialność. Tych, którzy razem z nami aktywnie kształtują przyszłość opieki zdrowotnej.

Aplikuj teraz
Powiązane materiały

Poznaj więcej historii zmian

Jak wygląda praca w firmie B. Braun?

Jeśli się zastanawiasz, tutaj znajdziesz odpowiedzi. Być może nawet zaskakujące...

Dowiedz się więcej