Co zmieniło się w Twojej pracy od czasu wprowadzenia strategii B. Braun - the next decade?
W B. Braun Australia wprowadziliśmy wiele zmian w ramach strategii B. Braun - the next decade; wcześniej niektórzy klienci mogli zostać odwiedzeni przez kilku kierowników sprzedaży B. Braun z różnymi asortymentami produktów. Dziejeło się tak, ponieważ mieliśmy dwa oddzielne działy. Teraz udało nam się je połączyć, więc jesteśmy multifunkcyjnym zespołem z jednym dyrektorem sprzedaży, jedną wizją, jedną strategią i jednym celem. Dzięki temu proces sprzedaży jest bardziej płynny i przejrzysty - zarówno dla klienta, jak i dla przedstawicieli handlowych.
Jakie zmiany były dla Ciebie trudne?
Czasami miewaliśmy trudności, ponieważ nie wiedzieliśmy, co dokładnie zmieniłoby się w wyniku strategii. Wiele pytań przychodziło na myśl: Czy moja praca jest nadal bezpieczna? Kim będzie mój przełożony? Czy będę lubić swoją nową rolę? Czy będę sprzedawać różne produkty?
Jaki wkład chciałabyś wnieść w strategię B. Braun - the next decade?
Dobra komunikacja w zespole jest kluczowa w tych okresach zmian. W przeciwnym razie następuje zamieszanie, czasami prowadzące do tego, że ludzie tworzą własną wersję tego, co nadchodzi, co może powodować wiele zamieszania. Dlatego chciałbym zaoferować swoje doświadczenie oddziałom w innych lokalizacjach, które jeszcze nie rozpoczęły tego procesu transformacji, aby mogły zobaczyć to na własne oczy. Zmiana jest dobra. A zmiana może być kształtowana.
Gdzie widzisz dalszą potrzebę zmian?
Wybuch COVID-19 znacznie zmienił sposób, w jaki pracujemy. Przede wszystkim ucierpiał osobisty kontakt z klientami. Jednak w B. Braun Australia mieliśmy dużo szczęścia, że nasze wyniki sprzedaży nie ucierpiały z powodu spadku liczby spotkań twarzą w twarz; klienci wydają się sami przeprowadzać badania i kontaktować się ze swoim przedstawicielem B. Braun, gdy jest to potrzebne, więc tak naprawdę potrzebują obsługi twarzą w twarz tylko w przypadku nowych, technicznie skomplikowanych produktów. Musimy więc zastanowić się, jak najlepiej angażować klientów w przyszłości i rozwijać nasze zespoły sprzedaży cyfrowej. Dla pracowników, którzy przez lata uczyli się odczytywać mowę ciała i opracowywać strategie sprzedaży bezpośredniej, jest to szczególnie trudne wyzwanie. W przyszłości chciałbym zobaczyć więcej szkoleń online i wsparcia dla naszej siły sprzedaży.